tisdag 14 augusti 2012

2 dagar på jobbet

Nu har jag snart avverkat 2 dagar på jobbet. Det har varit en lugn start och än så länge har jag bara packat upp mina saker, installerat mig på min nya plats, uppdaterat mig och sett till att jag kommer in i alla system.

Imorgon är jag ledig och det känns ju förstås skönt. Hoppas på en fin sommardag, det ser ut att kunna bli det nämligen. Kankse att vi åker iväg och badar någonstans eller så blir det bara en dag hemma med lilla familjen.

Ester som fortfarande går på antibiotika får vila från all träning just nu men vi har börjat utöka promenaderna. Det är mest Claes som rastar henne nu när han är hemma men jag ska försöka gå ut en sväng på kvällen när Vilmer har somnat.

Blåbärsvägen i söndags kväll

Innan sommaren hade jag en plan att Ester skulle få börja träningssimma i bassäng nu efter sommaren. Den planen finns fortfarande kvar men vi skjuter på det några veckor så vi ser att allt verkar ok även efter att vi slutat med antibiotikan. Det tillsammans med lite lättare spår -och lydnadsträning hemmavid är tanken i höst. I övrigt så ska vi vila från allt vad appelplaner och tävlingar heter.

I september har vi anmält oss till en helgkurs i sök. Hoppas nu bara att hon blir helt bra tills dess så vi kan vara med. Det ska bli jättekul att prova denna gren som jag är helt nybörjare på. Så glad som Ester är i människor så tror jag att det kan vara något för henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar