onsdag 22 juni 2011

Ensamma hemma

Idag har Claes varit iväg hemmifrån i två omgångar vilket gjort att jag, Vilmer och vovvarna har varit ensamma hemma största delen av dagen. Det har absolut inte gjort någonting eftersom vi haft så mysigt så.

På förmiddagen kom mina föräldrar förbi en sväng och hälsade på. Vi tog en promenad uppe vid Landehof innan vi åt lunch här hemma tillsammans.

I övrigt har vi tagit det ganska lugnt på eftermiddagen och nu på kvällen var vi ute en sväng i skogen igen. Det krävs lite träning när det gäller att promenera själv med hundar och barnvagn. Hittills har jag bara gått på vägarna i skogen och då kan i alla fall Ester vara lös. Det är lite enklare att bara ha en hund i koppel när man ska putta barnvagn samtidigt.

Efter promenaden gjorde jag en uppletanderuta på tomten. Skickade sedan ut Ester från altanen för att leta upp och avlämna de 6 föremål jag placerat ut. Det var så klart inga som helst problem och Ester njöt av övningen i fulla drag. Hon sprang runt och letade med svansen högt och svajande som hon gör när hon har det som bäst.

Imorgon eftermiddag åker vi ner till Frillesås för att fira midsommar. Förhoppningsvis ska jag hinna lägga ett spår till Ester någon utav dagarna. Vi kommer stanna till lördag eller söndag och under dessa dagar är det mycket vi ska hinna med, eller rättare sagt, många människor vi ska hinna träffa.

Bland annat ska jag hälsa på min kompis Louise som efter några hundlösa år nu skaffat sig och sin familj en ny liten krabat. Det är en cavaliervalp som heter Mio och den måste jag ju bara få träffa innan den hinner bli för stor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar