måndag 20 juni 2011

4 dagar hemma

Nu har vi varit hemma i 4 dagar och allt känns fantastiskt bra. Jag undrar nästan när det "jobbiga" ska börja. Vilmer är supersnäll, förutom när han äter så sover han mest och när han är vaken så är han väldigt tillfreds med livet.

Hundarna är också superduktiga och de fungerar jättebra tillsammans med den lille. Ester vill vara med hela tiden. Hon följer Vilmer och vill gärna vara i hans närhet. På nätterna är hon med mig i köket och ligger på soffan bredvid oss när jag ammar. Hon är väldigt försiktig men när hon får sina glädjefnatt så kan hon inte låta bli att pussa på honom.

Det verkar helt enkelt som de funnit varandra, i alla fall har Ester det. Jag hoppas och tror att de kommer få många roliga år tillsammans framöver.

I övrigt är det väldigt skönt att komma ut i skogen med hundarna igen. Sedan vi kom hem så har Claes varit ute på en hyfsad runda med hundarna på förmiddagen medan jag duschat och gjort mig iordning. På eftermiddagen/kvällen har jag varit ute ca en timme i skogen och det är väldigt skönt.

Senare i veckan ska jag försöka ta mig ut och lägga ett litet kort spår till Ester då jag tror att hon är sugen på att jobba lite. Jag är också sugen på att komma igång med träningen igen men det får bli lite lättare övningar så här i början.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar