torsdag 30 juni 2016

Flytt till Varberg och egentid med Ester

Nu har Smilla flyttat ner till Kennel Ljungstorp i Varberg för att tillbringa de sista 2 veckorna fram till valpningen där. Det var lite blandade känslor att lämna henne, lite konstigt att hon inte ska bo hemma på ca 10 veckor men samtidigt en liten lättnad då hon började bli tung, flåsig och allmänt påverkad av sitt tillstånd. Tyckte det började bli lite jobbigt att se henne, lämna henne ensam osv så att hon är på plats nu känns riktigt bra.

Dags att flytta till Kennel Ljungstorp

Igår åkte jag och Ester hem efter att ha varit i Frillesås sedan innan midsommar. Barnen är kvar hos mamma och pappa så dessa 2 dagar är vikta för att hinna med en massa saker som är lättare att göra i ett barnfritt hem. På vägen hem stannade vi till på Tjolöholmsslott och gick en härlig promenad där ikring. Första riktiga promenaden på flera veckor faktiskt och vi njöt bägge två.

Egentid med lilla Ester

När jag sedan kom hem satt jag igång. Röjde och gick igenom en stor del av klädkammaren, sorterade och slängde leksaker, tömde lådor och hyllor i köket, fixade barnens rum och när Claes kom hem från jobbet bar vi tillbaka garderober mm som fortfarande stod kvar i vardagsrummet. Så himla skönt att få gjort allt det under några få timmar. Det hade tagit veckor om barnen hade varit hemma ;)

Idag har jag en lång "to do-lista" och även om jag inte hinner allt så är det skönt att kunna bocka av punkt efter punkt. Trimning av Ester är prio ett och sedan har jag lagt ett viltspår till henne som vi ska gå ikväll. Nu har vi vilat så länge att det är dags att börja jobba igen :)

Blod och klöv för kvällens viltspår


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar