söndag 25 september 2011

Springerdagen

Idag har jag och Ester varit i Härryda på den årliga Springerdagen. Simba fick vara hemma med Claes och Vilmer eftersom hon numera inte uppskatter den typen av evenemang.

Förutom fika och korvgrillning så var det aktiviteter så som poängpromenad, prova på viltspår, apporteringsövning, springerrace och umgänge med andra springerägare.

Jag som är med i styrelsen för Springer Väst var med och fixade lite men eftersom jag varit "föräldrarledig" så blev det inte så tungt för min del. Jag var ansvarig för springerracet och det innebar egentligen bara att ropa upp nästa startande och ta tiden. Ganska lagom uppdrag för mig kände jag :)

Det var som vanligt en hel del springrar och springerägare på plats och det är ju alltid trevligt. Ester som är i slutet på sitt löp var lite kinkig mot hanhundarna men i övrigt var hon god och glad. Speciellt glad blev hon när hon fick träffa sin uppfödare Kari, sin mamma Lizza och sin syster Elza.

Efter att besökarna hade åkte hem så fanns det ett viltspår kvar som ingen hade gått. Ester fick då möjlighet att gå detta spår och det blev en bra avslutning på dagen.

Jag tog aldrig några bilder från dagen men det kommer snart att läggas ut på Springer Västs hemsida http://www.springervast.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar