onsdag 15 mars 2017

Miljöombyte

I måndags var jag och Smilla på inomhusträning och det märks att hon är efter löp. Hon var lite trött och så lugn att Sandra undrade vad det var med henne :) Hon gjorde det jag bad om men inte riktigt med den fart och livlighet hon brukar.

Det var sista inomhusträningen för säsongen och jag känner mig taggad för att komma igång ordentligt med träningen utomhus. Jag föredrar det och hudnarna känns mer bekväma med det men när det är kallt, mörkt och regnar då är inomhusträningen guld värt.


På tisdagar börjar jag i stort sett alltid kl 13 vilket gör att när jag lämnat barnen på dagis kl 9, har några timmar helt för mig själv. Brukar lägga det mesta på hundarna och igår blev det en tur till Delsjön. Vi promenerade runt stora Delsjön, inkl en extra sväng eftersom det pågår broreparation vid ett ställa. Rundan blev 8,5 km och tog 1 tim och 35 min. Det var lite grått och tråkigt men det blev ändå en härlig promenad med 2 pigga hundar som gillade miljöombytet.

Ester som fortfarande är kräkfri kändes väldigt pigg och hade täten under stora delar av vår promenad vilket är väldigt ovanligt. Jag hoppas verkligen att det inte blir mer av hennes magproblem denna gången och att vi snart vågar dra ner på kortisonet igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar