onsdag 1 mars 2017

Höglöp och egentid med Ester

Veckan som har gått har vi fokuserat på nosework-täning och då framför allt markeringarna. Smilla fixar frysmarkeringen allt som oftast och Ester bjuder på liggmarkering så det kör jag på henne. Vi testade även att göra några behållarsök men där är markeringen inte riktigt lika befäst.

Anledningen till detta är att Smilla har börjat löpa och det med besked. Blöder mycket och är väldigt rastlös här hemma. Hon uppvaktar Ester, vill ut på baksidan hela tiden och har lite svårt att komma till ro. Ute är hon också lite orolig och varje hund hon möter eller ser blir hon "kär" i. Gnäller, ylar och tappar helt fokus på vad hon håller på med. Ingen idé att träna med henne när hon är i denna stämningen.

I måndags valde jag därför att ensdast ta med mig Ester på inomhusträningen med Sandra. Det blev en riktig höjdarträning och jag var så nöjd med min lilla dam som faktiskt blir senior om ett par veckor. Pigg och glad var hon och väldigt duktig på träningen. Så himla mysigt att vara iväg med bara Ester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar