fredag 27 februari 2015

Tappat lusten

Det var varit dåligt med uppdateringar den sista tiden och det beror mest på att jag varken har haft lust eller tid. Har under en period känt mig ganska trött och orkeslös, och jag har faktiskt tappat lusten lite för hundträning. Det gör mig lite rädd då jag verkligen inte vill det men tyvärr är det så. Tycker de gemensamma träningarna jag har med främst Sandra och inomhusgänget är roliga men däremellan har jag ingen lust och då är det faktiskt ingen idé att köra.

Det har gått så långt så jag har funderat på att lägga ner hundträningen helt och hållet...i alla fall för ett tag. Det är främst lydnadsträningen jag känner så med så spår, uppletande och apporteringsträning kommer det nog ändå att bli, men bara de dagar jag verkligen känner för det. Även miljöträning kommer det bli men inga moment och ingen appellplan på ett tag. Jag stressar mig själv när jag känner på detta sätt och då blir det inte bra för någon. Det är faktiskt lite som en sten som fallit från mina axlar efter att jag tagit detta beslut.

I torsdag fick jag till en väldigt rolig och bra miljöträning när jag och Smilla av en slump hamnade mitt i Göteborg pga att Kallebäcks appellplan var stängd. Fokus och stadga, platsliggning, halter och vändningar och en massa människo- och hundmöten blev det och det var riktigt riktigt roligt. Att hon dessutom skötte sig över förväntan var ju väldigt kul och oj vad trött Smilla var efter sin första promenad/träning i Göteborg City.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar