söndag 8 februari 2015

Operation, träning mm

Fyra dagar har gått sedan Ester opererades och allt har gått fint. Hon har knappt varit påverkad alls och inte ens samma dag när hon kom hem var hon tillräckligt trött för att hålla sig lugn och inte vifta på svansen. Väldigt skönt var förstås att det var en helt ofarlig knöl och eftersom det tydligt var en talgkörtel så behövdes det inte ens skickas något för vidare analys.

Lite lätt pudelklippning, men vad gör det :)

Den här veckan har det förutom trimning av bägge hundarna äntligen blivit lite träning och några rejäla promenader i skogen. Igår eftermiddag fick vi sällskap av Lisa och hennes föräldrars hund Maja och det tyckte bägge hundarna var ett väldigt trevligt sällskap.

På förmiddagen var jag och Smilla iväg på inomhusträning och det blev ett riktigt bra pass. Smilla var med mig och brydde sig inte speciellt mycket om vad som hände runt om. En härlig känsla och en pigg och engagerad hund, så nöjd jag kände mig på vägen hem var längesedan.

Vi jobbar just nu mycket på att bygga upp en förväntan under träningen och får vi till det så kommer mycket falla på plats, det är jag säker på. Jag har förmånen att få vara med i detta härliga och framför allt duktiga träningsgäng som ger mig massa bra tips och feedback. Ser redan fram emot nästa pass om 2 veckor och vi har massor att träna på tills dess :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar