lördag 28 februari 2015

Laddat batterierna

Jag hade inte tänkt gå någon kurs just nu men när jag för några veckor sedan såg att Hallå Hund skulle ha en spårkurs på 3 tillfällen för Pål Annerström så kunde jag bara inte låta bli. Gick brukslydnadskurs på Kallebäck för Pål våren 2012 och det är den bästa kurs jag gått.

Tyvärr så har det blivit bortfall på kursen så den är framflyttad och kanske tom så att den kommer ställas in. Det skulle vara väldigt tråkigt men jag håller tummarna för att den blir av och då innan vår resa.

Eftersom Claes jobbade idag hade jag fixat barnvakt som gärna kom en stund trots inställd kurs. Jag bestämde mig för att ta med hundarna på en lång tur i skogen i stället. Kände att jag behövde ladda batterierna lite efter en tung vecka.

Närmare 2,5 timme var vi ute och vi avverkade 11 km. Inte en människa mötte vi under den tiden och hundarna sprang lösa hela vägen. Det är helt sjukt vad man uppskattar stillheten och tystnaden nu för tiden och detta blev en helt underbar tur för oss alla 3.

Fika hade jag självklart med och när jag satt på en sten och drack mitt kaffe fick tjejerna leta lite godis och sedan bara luffsa runt i gläntan där vi satt. Tack bästa mamma och pappa för att ni tog barnen en stund idag.


Vilken härlig dag vi fick, de 2 bästa och jag 💕

1 kommentar:

  1. Så härligt! Fina tjejerna!
    Ja skogen är ljuvlig och som balsam för själen. Hemma är det fullt ös med två små barn, vet så väl �� Ska kolla med Marlene om spårkursen. Antingen får det bli Nosework, sök el personspårkurs för oss!
    Kram Camilla

    SvaraRadera