söndag 11 maj 2014

Löpträning för alla

Äntligen börjar vi alla bli friska här hemma igen så nu hoppas vi på att vi ska klara oss ifrån sjukdomar ett tag.

Claes jobbade igår vilket medförde en liten kort förmiddagspromenad med Stella i vagnen och Vilmer cyklandes. Han har en balanscykel som han är väldigt duktig med och att låta honom ta den gör att en liten hund promenad är helt ok.

Smilla tog den lilla pinnen med sig hem idag

De lördagar Claes jobbar så slutar han oftast ganska tidigt. Planen var att vi skulle ge oss ut och springa med var sin hund och så blev det. Men innan dess grejades det i trädgården. Jag och Vilmer sådde morötter och rödbetor medan Smilla jobbade med sin pinne hon släpat med hem från skogen och Ester bara gottade sig på gräsmattan :-)


Jag och Ester var först ut. Vi tar det väldigt lugnt främst pga av att jag haft problem med mina fötter. Vi sprang 2,5 km.och sedan gick vi en sväng. Förhoppningsvis kan vi snart öka till det dubbla. Känns lite konstigt när man kommer tillbaka och inte ens blivit svettig av sin löptur ;-)


Sedan var det dags för Claes och Smilla. Hon vet vad som är på gång och var väldigt taggad. De springer 1 mil i terräng och frågan är bara hur långt Smilla egentligen springer. Det dubbla skulle jag gissa på. Hon blir ganska trött efter deras turer men det är också ända gången hon blir trött förutom efter träning.


Idag åker vi alla till Stråvalla och firar min kära pappa som fyller år. Grattis grattis!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar