torsdag 1 november 2012

Onsdagsträning på Kallebäck

Igår kväll var jag och Ester på Kallebäck och tränade tillsmanns med ett gäng andra hundar och förare. Några från vårens brukskurs och några som gick samma kurs nu i höstas. Jag hoppas vi kan hänga ihop ett tag nu och träna tillsannas på onsdagarna.

Vi kör i huvudsak en och en och hjälper då varandra med komenderingar, störnignar mm. Jättebra träning och dessutom kan man få det lite mer tävlingsmässigt träning. Det behöver man ju alltid träna på.

Vi har ju haft ett väldigt långt träningsuppehåll så jag hade svårt att komma på vad jag ville träna. Valde därför att hänga på de andra och körde ungefär samma moment. Tycker Ester skötte sig bra och var riktigt pigg, framför allt på slutet, då blev hon så där härligt uppmärksam som jag önskar hon alltid skulle var på appelplan.

Till nästa vecka ska jag tänka till lite vad jag vill träna på och ha en lite mera uppstyrd träning. Det blir bättre för oss båda och dessutom ger träningen lite mer.

Igår på dagen utmanade Claes vädret och tog med sig barn och hund till Delsjön. De promenerade runt lilla Delsjön och klarade sig ifrån det värsta vädret. Kul med lite omväxling tycker både stor, liten och fyrbent.

Mina små älsklingar med matchande regnskydd :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar