tisdag 6 november 2012

Bortskämd vovve :)

Esters skendräktighet har äntligen börjat avta och hon börjar bli sitt vanliga jag igen. Det känns skönt och nu är det bara att hoppas att vi kommer få en frisk vinter utan sjukdomar så vi kan få lite lugn i sinnet ett tag.

I lördags var vi på kalas och då fick Ester vara hos syster Ella och hennes matte Lotta. Tyvärr var Ester lite tråkig och hängde bara med Lotta hela kvällen. Hon har varit väldigt nära oss och kontaktsökande under denna skendräktighet och valde väl därför att hänga på Lotta istället för att umgås med sin syster.

Söndagen började vi med ett bad, till Esters stora förtret. Hon hatar att bada men är ändå väldigt duktig som går in i duschen när jag ber henne, dock något motvilligt. Efteråt blev det föning och det älskar hon, den lilla primadonnan :) Hon fick på sig sitt nättäcke som gör pälsen väldigt fin och blank men ändå kom hon i sådan frysning att jag bäddade ner henne i sängen under en filt. Är hon bortskämde eller?? :)


Nu har jag bara 3 veckor kvar på jobbet innan det är dag att vara mammaledig igen, och hundledig. Ser fram emot att vara hemma med mina små godingar igen. 2 månader kommer det bli denna gången och i januari tanken att vi ska skola in Vilmer på förskolan. Helt sjukt vad tiden gått fort och att det redan är dags för dagis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar