onsdag 14 september 2011

Tokfnatt

Jag undrar hur mycket regn det finns och hur mycket regn det kan komma på en och samma gång. September har verkligen varit en tråkig månad vädermässigt men det finns inte mycket man kan göra åt det. Man får helt enkelt gilla läget och göra det bästa av situationen.

I måndags var verkligen Ester i sitt esse. Efter en tråkig och händelselös dag så fick hon världens spel på eftermiddagen. Jag håller på att träna in "städa" vilket innebär att hon ska plocka upp någon av sina leksaker som hon sedan ska gå och lägga den i leksakskorgen. Vi har inte kommit så långt ännu men jag hoppas poletten snart ska trilla ner.

Mitt i övningen så kom Claes hem och då fick Ester tokfnatt. Har inte sett henne sådan på bra länge och det värmer i mitt hjärta när jag ser henne vara tillbaka i sitt gamla jag igen.

Trots det tråkiga vädret så gav vi oss ut för att träna och göra av med lite energi. Hon var fantastisk och hade en väldigt bra kontakt hela träningspasset. Efteråt gick vi en runda i skogen, bara hon och jag :)

Gårdagen var nästan lika trist men då hade jag planerat in en ny joggingtur på eftermiddagen när Claes kommit hem. Självklart lyckades vi pricka in de värsta skurarna vilket innebar att vi båda var helt genomblöta när vi kom hem.

Ester som är en smart hund sprang precis bakom mig och det var hennes sätt att få lite skydd för regnet. När vi väl kom in och hade torkat oss så var det ganska skönt att krypa upp i soffan och mysa en stund.

Vädret är inte mycket bättre idag men eftersom jag ska besöka mitt jobb idag och lämna hundarna några timmar så blir det att ta på sig regnkläderna och bege sig ut ändå.

Imorgon åker vi till Frillesås för att lämna hundarna hos Claes föräldrar. Vi sover över och på fredag åker jag, Claes och Vilmer vidare till Österlen. Vi ska tillbringa helgen där med mina föräldrar och min systers familj, vilket ska bli jätte mysigt. Hoppas bara att vi får lite bättre väder än vad det varit den senaste tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar