lördag 10 september 2011

I joggingspåret

Idag har jag för första gången på väldigt länge varit ute i joggingspåret. Den största anledningen till att det var så länge sedan är att min fot inte har hållit, men jag känner nu att det är dags för ett nytt försök.

Ester var självklart med och det är en utav anledningarna till att jag skulle vilja komma igång igen. För egen del kan jag träna på crosstrainen men det blir inte mycket motion för Ester när jag trampar på den.

Det kommer bli en väldigt väldigt lugn och försiktig start för min del så ett lite tag framöver så blir det blandat jogging och gång när vi är ute. Försker hålla mig på stigarna så mycket det går eftersom underlaget är mjukare där.

Ester är lös och kan då springa lite som hon vill. Ibland travar hon precis framför eller precis bakom och ibland stannar hon till för att nosa och då får hon galoppera på för att komma ikapp. Jag tycker det känns bättre om hon kan springa på detta vis istället för att bara trava i samma tempo hela tiden. Dessutom tror jag att hon tycker att det är bra mycket roligare.

När det gäller Simba så känns hon redan bättre. Hon känns dessutom mycket gladare och framför allt så har hennes hemska lukt nästan försvunnit helt. De gjorde en rejäl uppfräschning i hennes mun och efter 10 dagars behandling hoppas jag att allt ska vara helt bra igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar