måndag 25 januari 2016

Plusgrader :(

Jag måste säga att det varit ett härligt vinterväder den de senaste veckorna men nu verkar det dessvärre som det är över för denna gång. Plusgrader from igår och det bara rinner vatten på vägarna. Synd att det inte fick vara riktig vinter några veckor till nu när vi äntligen fått det :(

Hundträningen har som sagt varit lite svårare och några spår har vi såklart inte gått under dessa veckor. Det är största orsaken till att jag vill få bort snön men det kommer nog ta sin lilla tid, det är ju faktiskt ganska mycket som har kommit här i Landvetter.

I veckan har vi tränat en kväll inomhus med Sandra och Meja och igår var vi på Bollebygds Brukshundsklubb och tränade med Ida och Joy. I dagsläget är jag nöjd med 2 ordnade träningspass i veckan och utöver det lite träning under promenaderna.

På helgerna när det har varit mycket liv och rörelse vid Landehof och då har jag passat på att träna lite kontakt och miljö med hundarna. Det är inte helt lätt samla sig och inte vara glad och tossig, tycker Smilla, när det kryllar av människor, barn och en del hundar som leker, åker skidor, åker pulka och inte minst sitter och fikar.

I bland kan jag bli lite trött på allt folk som invaderar "min skog" vintertid men det är ju så det är. Övriga året är där väldigt lugnt och folktomt så under några veckor per år får jag väl dela med mig lite ;) Istället för att undvika det så får man dra nytta och utnyttja situationen även om en del människor nog undrar vad jag håller på med när jag går där fram och tillbaka, så nära det bara går.

Underbar vinterbild på vovvarna från en av alla härliga promenader i snön

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar