söndag 17 januari 2016

Kallt!!

Kylan har verkligen slagit till och imorse kl 6.30 när det var dags för morgonpromenaden visade termometern på minus 16 grader i Landvetter. Burr!! Smilla har inga som helst problem med kylan, hon blir mest bara lite extra vild och tokig, men Ester ser väldigt lidande ut när hon måste går ut denna tidiga timme och dessutom i sådan kyla.

Det är inte helt lätt att få till någon bra hundträning heller nu när det är så kallt och dessutom snöigt. I tisdags fm bokade jag 1 timme på Göteborgs Hundarena och körde lite lydnad. Kände verkligen att vi behövde göra något vettigt och självklart hade det varit roligare med lite sällskap men tycker ändå att det blev ett ganska bra träningspass.

I torsdags tog jag med hundarna till Kallebäck en sväng på kvällen i hopp om att planen var ok och att det var några fler där och tränade. Planen var ganska isig och förutom vi var det bara ett par andra tjejer som tränade hund denna kalla kväll.

Det fick bli ett lugnt träningspass eftersom risken för skador, sträckningar mm  är stor med sådant underlag. Med Smilla höll jag mig ganska nära de andra på plan för att just träna fokus och kontakt. Till att börja med var hon som vanligt lite upp i det blå men lugnade sig snart och kunde släppa omgivningen och fokusera på mig långa stunder.

Jag jobbar hela denna helgen och imorgon är jag ensam med barnen. Dessutom har jag åkt på världens förkylning så någon hundträning eller löpning varken orkas eller hinns det med. Vi får helt enkelt nöja oss med några rejäla promenader i detta kalla men åndå väldigt härliga vinterväder :)

Ester med is i ögonbrynen efter morgonens kalla promenad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar