tisdag 5 juli 2011

Trimning och spår

Idag har mina aktiviteter gått i hundens tecken. Det är härligt att vara tillbaka i den världen också. Självklart ska jag kombinera mammalivet med hundlivet och så länge jag är ledig ska det nog gå bra.

Idag kom vi upp lite sent men efter frukost och alla morgonbestyr så satte jag igång och trimma hundarna. Det var främst tassarna som behövdes tas men på Ester blev det även benen, rumpan och svansen. De blev riktigt tjusiga om jag får säga det själv ;)

Lite senare så gick jag ut och lade ett spår i skogen till Ester. Skulle uppskatta det till ca 400 meter och 4 apporter blev det.

Det var längesedan vi gick personspår sist och däremellan har vi dessutom gått ett antal viltspår. Det var ändå inga som helst konstigheter för Ester. Superduktig var hon och det fanns ingenting jag kunde anmärka på. Hon är verkligen en riktigt bra spårhund och vi båda tycker det är så roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar