måndag 4 juli 2011

Stråvalla

Den här helgen har vi varit och hälsat på mamma och pappa. Jag, Vilmer och hundarna åkte ner på fredagen då Claes var på Ullevi och såg Iron Maiden. Han kom sedan ner på lördagen och bodde med oss i Stråvalla.

Som vanligt när vi är hos våra föräldrar så blev vi uppassade och fick hjälp med lite av varje. Mamma var snäll och tog både morgon och kvällspromenader med hundarna. Jag har så klart inget emot att göra det men både morgon och kvällsbestyren har blivit klart omständigare än tidigare och det tar sin lilla tid att få allt iordning.

Snart ska Claes och Ester ut i skogen för att spana efter kantareller. De kommer få sällskap två kompisar plus deras boxer. Jag hade också gärna följt men idag är det jag som får stanna hemma.

Eftersom det fortfarande är ganska varmt ute så får även Simba stanna hemma tillsammans med mig och lillen. Vi tre ska ge oss ut på en lite kortare sväng på lite bättre vägar.

Imorgon vankas det trimning av 8 håriga tassar och dessutom någon form av hundträning. Troligtvis blir det uppletande eller kanske ett personspår till Ester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar