onsdag 18 december 2013

Lite lugnare tider

Skönt med en vecka som är lite lugnare, utan allt för mycket inplanerat. Det gör att det hinns med lite mer hundaktiviteter och även lusten för att träna infinner sig hos mig. Jag har hittills kört 30-min inomhuspass med Smilla den här veckan och det räcker faktiskt för att hon ska bli en lite mer harmonisk hund. Förra veckan blev det ingen träning alls och då blir hon ganska rastlös och jobbig.

Jag tycker det går framåt med henne men apporteringen är lite trög. Kommandot "hämta" börjar sätta sig men hon vill bara hämta sina leksaker. Så fort jag försöker med en spårpinne eller apportbock så vill hon inte längre. Ska fundera ut något annat sätt att få henne att vilja greppa dem.

Ester har passerat andra veckan på sitt löp och är därmed fortfarande i höglöp. Jag har därför inte tränat så mycket med henne förutom lite enkla rally-moment för att liva upp. Dock har plötsligt Smilla blivit populär och hon går runt och svansar för henne hela tiden. Smilla tycker det är toppen att äntligen få lite uppmärksamhet från Ester :)


Nu är vi nyss hemkomna efter 1 timmes promenad på Charlers golfbana. Ca 5 km är den svängen vi går och Smilla hon bara springer och springer och springer. Jag kan inte förstå hur mycket ork och energi den hunden har. Lite tokig är hon också. Gillar till exempel att ligga på rygg och tugga ben. Det har ingen utav mina tidigare hundar gjort men Smilla är ju lite speciell ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar