fredag 6 december 2013

Första snön

Då har årets första snö kommit här i Landvetter och för Smilla var det en helt ny upplevelse. Hon var lite fundersam till en början men upptäckte snart att det vita som yrde i luften var väldigt roligt att jaga. Det blåste väldigt mycket igår kväll så det blev en kort runda men Smilla ville inte gå in. Hon fick vara med mig busa några minuter när jag sopade av trappen och det var väldigt kul.

Eftersom det fortfarande är minusgrader ligger snön ännu så länge kvar och det är ju lite roligt. Lite jobbigt att det ännu inte blivit plogat på gatan eftersom det faktiskt kommit någon dm snö och ge sig ut med 2 barn i syskonvagn och 2 hundar känns inte så lockande. Claes kommer nog hem lite halvsent idag så vi kommer behöva ge oss ut men hittills har vi bara varit och busat på tomten. Hundarna har lekt, Vilmer pulsat runt i snön och jag har skottat altanen medan Stella låg inne och sov gott i sin fårskinnsfäll.


Igår öste regnet ner nästan hela dagen. Vi hann med en timme i skogen på morgonen innan och det var ju skönt. Vi träffade på en 2-årig springer-golden blandning som Smilla fick leka med. De hade väldigt rolig och trots att jag tyckte han var lite rund så sprang han väldigt mycket och väldigt snabbt. Skönt för Smilla att få rusa av sig ordentligt.

På eftermiddagen blev det träning inomhus och vi tragglar vidare med "hämta". Det går framåt, men lite trögt framåt. Allt kan man ju inte lära sig på en gång men jag är lite bortskämd med Smilla. Jag testade även tass-target med henne och det förstod hon ganska snabbt. Dock tror hon att hon ska trampa på locket och sedan lägga sig. Vet inte varför men det är ju inte tanken så jag måste vara snabb med belöningen så hon inte hinner lägga sig. Detta ska vi fortsätta med idag och imorgon är det dags för inomhus träning på Göteborgs Hundarena igen :)

1 kommentar:

  1. Kul att ni fått snö! Här e bara hård blåst.. Lycka till på träningen imorgon, går säkert bra, ni är så duktiga!! Kram

    SvaraRadera