måndag 1 juli 2013

Nedräkning

Nu har nedräkningen börjat, jag har bara 4 arbetsdagar kvar innan det är min tur att gå på semester. Det ska bli så skönt och framför allt så ser vi fram emot att Smilla kommer flytta hem till oss. Det kanske inte blir så många sovmorgnar men det är det värt.

Att ha valp är en kort men intensiv period och det gäller att njuta. Plötsligt är den förbi och det kommer förmodligen dröja ett tag till nästa gång eftersom vi inte tänkt ha fler än 2 hundar samtidigt.

Förberedelserna är i full gång. Ester har blivit badad och trimmad, har dock lite jobb kvar på tassarna med det ska vi ta här i veckan. I övrigt har vi förberett oss men diverse inköp. Trots att vi har allt som kan behövas så måste man köpa lite nya saker när det väntas en ny valp hem. En korg, koppel o halsband plus lite annat har vi fixat så Smilla ska känna sig välkommen :)

 
Igår var jag och Ester på sista gången på agilitykursen. Vi vara bara 3 ekipage där så det blev ganska mycket träning per ekipage. Ester var taggad efter att ha haft en ganska tråkig förmiddag och det är så himla kul när hon är så här pigg och med.
 
Var lite orolig för hur det skulle gå för mig att springa runt på agilityplan. Men det man vill utföra fixar man. Jag glömde av min stora mage och kutade på som vanligt. Vi körde först igenom några kombinationer och därefter en bana, 2 gånger var.
 
Ester var som sagt väldigt pigg och nu har vi kommit så långt att jag kan skicka henne på ett eller ett par hinder framåt. Hon fixade i stort sett hela banan och båda gångerna tog hon slalomen med 12 pinnar helt felfritt. Det kommer bli ett litet uppehåll på agilityträningen framöver men jag har absolut tänka upp det till hösten igen. Även om det inte blir någon tävling så är det så himla kul träning tillsammans med sin hund.
 
Imorgon efter jobbet åker jag, Vilmer och Ester ner till mamma och pappa i Stråvalla. Vi ska bo hos dem till på torsdag förmiddag och när jag åker till jobbet på onsdag får Vilmer och Ester stanna kvar och njuta av lantlivet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar