måndag 13 februari 2017

Lite av varje

Veckorna går så himla fort nu och vips så är det redan vecka 7 och sportlovsvecka. Eftersom våra barn fortfarande inte går i skolan så blir det en varnlig arbetsvecka för vår del.

Sedan förra inlägget har vi gjort en hel del i all fall. Förra helgen åkte vi ner till Frillsås efter barnens aktiviteter och firade Claes mamma som har fyllt 60 år. Vi sov över och fick en lugn och skön söndag i Frillesås.

I tisdags var jag på besök hos Kari på Kennel Pussentorpet och gosade med hennes senaste valpkull. Ett gäng pirayor på 7,5 veckor som bara var så söta. En trevlig fika och lite snack med Kari var lika trevligt som alltid. På hemvägen gjorde vi ett stopp på Bollebygds brukshundsklubb och körde ett pass innan hemfärden. Vi var inte ensamma på plan och det var toppen att få träna med lite störning i form av andra hundar.



Under veckan i övrigt har vi varit ute på flera härliga långpromenader och kört lite rallylydnadsmoment då och då. Jag och Sandra har plockat ut 5 moment som "läxa" tills på onsdag så de måste vi ju i alla fall träna ordentligt på :)

I lördags hade vi  jag en intensiv dag. Upp hyfsat tidigt och ut med hundarna, Sedan var det dags för barnens aktiviteter. Vilmer går på skridskoskola och Stella går på dansskola. Oftast hänger jag med henne på dansen och Claes med till skridskohallen. Väldigt praktiskt att de har sina aktiviteter samma dag, samma tid och nästan på samma ställen.

Sen var det hem och stassa om för en fördelsedagslunch hemma hos Lisa. Samtidigt fick jag packa hundträningsväska och hundkläder eftersom jag skulle direkt därifrån på en nosework-kurs i Mölnlycke.



Det var en introduktionskurs i nosework och vi har ju kört lite själva men fick lite tips och idéer på hur vi kan träna detta hemma. Jag har inga tävlingsplaner nu men tycker det är en rolig aktivering och vill gärna träna in så "rätt som möjligt" från början.

Väl hemma igen så var klockan halv fem och då var det dags att sätta igång med middagen. Claes skulle ut på stan och vi andra skulle få middagsgäster i form av mamma och pappa. En trevlig kväll blev det och jag var redigt trött när barnen somnat och de andra hade åkt hem. Somnade så klart i soffan med hundarna som sällskap.



Söndagen bjöd på långpromenad på fm och en massa utelek i snön med barnen. Ingenting uppbokat i övrigt och det kan behövas efter en sådan dag som lördagen. Vi körde lite rallymoment på kvällspromenaden och då blev hundarna nöjda de med.

Smilla var varit så mycket lugnare de senaste veckorna, framför allt inne. Har förmodat att löpet varit i antågande (det är faktiskt nästan 10 månder sedan hon löpte senast) och idag fick jag beviset i form av några små blodstänk på golvet. Skönt att det är igång nu för då är hon klar tills hon ska till Carro på kollo vecka 10 när vi ska åka skidor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar