tisdag 17 maj 2016

Miljöombyte

De senaste veckorna har jag vid några tillfällen klätt om till löparkläder på jobbet och tagit en löptur innan jag hoppat på bussen och åkt hem. Oftast tar jag mig till Delsjömotet och då passerat Delsjöns Golfklubb. Förr i tiden promenerade jag ibland där men nu var det väldigt många år sedan och under mina löpturer har jag nu insett hur himla fint det är att promenera i detta område.

Idag kände jag för lite miljöombyte så det fick bli en tur dit. Perfekt väder att promenera i, klarblå himmel, skinande sol och precis lagom temperatur. Det blev en hel del träning under promenaden då vi stötte på flera ridande poliser, vi passerade hästhagar, vi mötte mycket människor både med och utan hundar.

Bägge hundarna skötte sig exemplariskt, det var bara vid ett tillfälle som Smilla började skälla och det var när en lösspringande softis-hane var nästan ända framme för att hälsa. Han blev lite avskräckt och stannade på några meters håll och det var lika bra det då jag inte att några främmande hundar ska komma fram och hälsa. Framför allt inte nu och framför allt inte när mina är kopplade.

Mina fina :)

Sedan Smilla kom hem efter vistelsen hos Carro så har hon, förutom att hon var väldigt trött de första dagarna, känts väldigt lugn och harmonisk på något vis. Hon är inte så upp i varv och känns väldigt tillfreds med livet. Hon följer mig mycket hemma och kryper upp nära nära i soffan på kvällarna. 

Det kan ju bara vara pga av slutet på löpet men jag vill ju så gärna tro att det har med hennes tillstånd att göra. Läste detta på SKK:s sidan angående dräktighet i allmänhet och kanske är det ett tecken ;) 

"Temperamentsmässigt kan tiken förändras ganska omgående, kanske blir hon lugnare, värdigare och lite sorgmodigare redan så snart parningen är gjord."


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar