fredag 8 januari 2010

Inomhusaktiviteter

Klockan är snart 9 och det är 14 minusgrader ute. Varje rastning de senaste dagarna har inneburit massa påklädning i form skidbyxor, dunjacka, mössa, vantar och kängor för mig och täcken för hundarna. Det är ett ganska stort projekt att bara ta en liten kissrunda nu för tiden. Men som säkert alla har förstått så älskar jag detta väder, skulle kunna tänka mig att ha det så här fram till mars någon gång.

Ester har bara hostat några enstaka gånger sedan igår och det är framförallt när hon legat still och börjar hoppa runt. Hon har redan en del överskottsenerig från gårdagen vilket gjorde att hon väckte oss kl 6 idag. Jag försökte strunta i henne och då la hon sig igen efter en stund men hon var inte helt nöjd.

När jag väl gick upp fick hon ett spel och hoppade upp och ner till Claes i sängen några gånger och drog en repa i vardagsrummet däremellan. Hoppas hostan går över snart, Ester kommer bli klart jobbig om hon inte får vara ute och aktivera sig som hon brukar.

Med tanke på kylan och Esters hosta så blir det i huvudsak inomhusaktiviteter idag. Simba ska få sig ett bad (badas 2 ggr i veckan nu för hennes hudproblem) och därefter ska båda hundarna klippas. Jag kommer nog inte bli klar med båda idag men innan helgen är slut ska båda vara nyklippta och badade är det tänkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar