lördag 9 januari 2010

Full rulle

Idag när jag ändå vart i Kållered och köpt hundmat tänkte jag passa på och ta en promenad runt Sisjön med hundarna. Ganska lagom med en koppelpromenad på drygt en halvtimme tänkte jag.

Jag hade inte riktigt räknat med att det skulle vara sådan full rulle där. Okej att det är lördag och fint väder men jösses så mycket folk. Hela sjön var totalfrusen och där var full aktivitet.


Det åktes skidor, det åktes skridskor, det spelades hockey, det promenerades, det pilkades, det fikades och det till och med åktes kajtsurfing på isen. Det var underbart skönt i solen så vi tog ett varv på isen och tittade på alla människor. Ester hade fullt upp med att titta på alla konstiga saker som hon aldrig sett förut.

Det kom en man som åkte skidor och han hade 2 samojeder på lina framför sig. De sprang så fint i par och slängde knappt en blick på Ester och Simba när de sprang förbi. De hade nog gjort det där förrut för det såg väldigt vackert ut. Tyvärr hann jag inte få upp mobilen och ta en bild innan de var förbi oss.


Ester och Simba hade väldigt roligt i snön och verkade trivas bra i sina sköna täcken. Nu sover de gott i sina korgar och jag kan gå till jobbet med gott samvete även idag. Husse kommer dessutom strax hem och umgås med dem ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar