onsdag 6 juli 2016

Mer tid för Ester

Då har en vecka gått utan någon Smilla hemma. I början kändes det väldigt tomt men man vänjer sig snart vid att bara ha en hund hemma. Jag får mer eller mindre dagliga rapporter från Carro och hon mår så bra så. Har blivit lite tyngre och tröttare men det är ju inte så konstigt. Inom en vecka är förmodligen valparna här.

Ester har fått lite mer tid denna veckan och det känns väldigt bra. I lördags var hon med mig på Springer Västs utställning på Hofsnäs Herrgård. Hon kanske inte hade superkul då hon fick ligga en del i bur efter som jag var skrivare, men jag fick lite resesällskap och hon fick hälsa på en hel del människor hon känner.

Vi har också fått till två viltspår den gångna veckan och som vanligt spårar hon som en gud. Väldigt lugn, sansad och noggrann i spåret men som en liten huggkobra när vi kommer fram till klöven. På sista spåret hann hon, medans jag bara skulle ta fram belöningen, att tugga loss en stor benbit från klöven. Hon vill ingen hellre än att få lägga sig och äta upp bytet.

Duktig tjej!

Vi har även gått ett par rundor i skogen, både med och utan barn. När barnen är med blir det inte så lång runda men det gör inte så mycket. De vill gärna stanna och äta blåbär mest hela tiden och det är inget Ester tackar nej till. Blåbär är ju så gott och äta direkt från buskarna är inget problem för henne.

Äntligen en härlig kvällsrunda i skogen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar