tisdag 10 november 2015

Besök i stora staden

Igår var jag ledig och då bestämde sig jag och barnen för att åka in till stan och hälsa på mamma och pappa. Tidigare valde jag oftast att inte ta med hundarna då det lätt blir lite stökigt men med tanke på att Smilla lugnat ner sig nämnvärt så tyckte jag det var dags att göra ett nytt försök. Eftersom hundarna är lite mer ensamma nu också så känns det bättre att ta med dem än att lämna dem ensamma när jag ändå är ledig.

Vi mötte upp mamma utanför deras port för att gemensammt gå till en närliggande lekplats. Smilla var lite halvgalen och jag funderade på vad jag gett mig in på som tagit med henne. Men efter inte allt för lång stund lugnade hon faktiskt ner sig betydligt. När Vilmer efter 1 1/2 timmes lek ville åka buss och spårvagn med morfar istället så tog vi andra en promenad så Stella kunde sova middag i vagnen.

Hundarna skötte sig över förväntan och i stort sett alla hundmöten gick lugnt till. Endast något enstaka möte som blev lite stökigt med drag i kopplet och några skall. Riktigt roligt att kunna ta med hundarna och efter 1 timmes promenad med en hel del miljöträning så blev vi bjudna på lunch hemma hos mamma och pappa.

Detta tröttade ut oss alla så när vi kom hem vid 15-tiden så sjönk vi ner i soffan till en film och det tog inte många sekunder innan i alla fall jag och hundarna somnade gott ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar