torsdag 16 juli 2015

Första veckan

Nu har jag redan varit ledig i 1 vecka  men när jag tänker efter har jag hunnit med väldigt mycket. Bland annat så har vi varit 2 dagar på utställning i Tvååker, haft 2 spårträningar, sprungit 3 löprunda (dock utan hundar), varit i Varberg, badat i havet, haft middag och nattgäster, varit och besökt 4h-gården i stättared och gått en hel del promenader. Det jag inte alls fått till är någon lydnadsträning men lite vila är inte heller dumt ibland.

Spårningen har bägge gångerna skett på åker/äng vilket vi har lite svårt att få till hemma i Landvetter. Det har varit jättenyttigt och Smilla har spårat lugnt och fint plus apporterat i stort sett alla pinnar trots den intensiva kanindoften som finns överallt i Stråvalla. Det finns hur mycket vildkaniner som helst här och det blir Smilla helt totalt galen av.

Imorgon ska jag till Carro i Varberg och träna och då får vi se om uppehållet varit bra eller dåligt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar