måndag 16 september 2013

Trevlig helg men väldigt trött

Den här helgen har varit både trevlig och rolig samtidigt som lite jobbig och tröttsam. Vi hade en jättetrevlig och härlig förmiddag i lördags tillsammans med Marie och Oliver. Vi har hela 2 timmar i skogen, promenerade, pratade och plockade svamp. Det hela avslutades med en kaffe i solen på deras baksida.

Hundarna sov i stort sett resten av den dagen och på kvällen var jag på middag/spelkväll hos en utav mina kollegor och även nära vän. Vi var 6 st tjejer från jobbet och det blev mycket prat och väldigt mycket skratt. Kvällen gick så fort bara och vips var det dags att åka hem och sova.

Det blev ju dock inte så mycket sova den natten. Var väl i säng till kl halv två och trots att jag rastade hundarna då, mitt i natten, så vaknade jag av att Smilla krafsade på dörren vid kl 3. Hon hade blivit dålig i magen och sedan behövde hon ut ett par gånger till den natten. När Vilmer vaknade strax efter 6 gick jag upp. Det fick bli att koka fisk och ris till Smilla som behövde få lite snällare mat.

Det blev en väldigt lugn dag eftersom vi alla var lite trötta. När Vilmer sov middag passade jag och vovvarna på att sova en stund i soffan. Det blev bara ett par korta koppelpromenader på dagen och en liten sväng i skogen på kvällskvisten. Alla var vi rätt nöjda med det efter en orolig natt.

Hoppades på att få en lite bättre och lugnare natt i natt eftersom Smillas mage verkar ha stabiliserat sig under gårdagen med endast intag av ris och fisk men så blev det inte riktigt. Ester som är skendräktig vaknar, går runt lite och gnäller innan hon lägger sig igen. Dock vaknar man ju så klart och det blir något osammanhängande sömn.

Vädret är inte så lovande idag heller men jag hade tänkt mig någon form av hundaktivitet förutom en sväng i skogen. Det blev aldrig något spår förra veckan så kanske att det är det vi ska satsa på idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar