torsdag 15 december 2016

Säsongsavslutning

Äntligen är vi alla friska igen och därmed tillbaka i vardagen med jobb, dagis mm. Nu får vi hoppas att vi haft vårt och att vi klara oss ifrån sjukdomar de kommande helgerna.

Igår var det dags för säsongens sista inomhusträning på Göteborgs Hundarena. Jag valde att bara ta med mig Smilla eftersom det är lite stressigt att ha med sig bägge hundarna och få till bra träning på den lilla inbokade timmen. Smilla var som vanligt den som var i störst behöv av stimulans men snart är det Esters tur att få egenträning med matte.

Det är ganska mysigt att bara ha med en hund och kunna fokusera på bara den. Det blev dock en något ostrukturerad träning men jag är ändå nöjd med mitt lilla yrväder.

Just nu jobbar vi vidare med högerhandling och olika varianter på byten från höger till vänster och vice versa. "Backa" är också något vi jobbar med både på plan och i vardagen.



Inför gårdagens träning, mycket bus i blicken på den hunden ;)

Och nu till något helt annat.

Vi har fått nya datorer på jobbet och numera har jag en egen bärbar dator istället för en stationär. När vi såsmåningom flyttar till våra nya lokaler kommer vi att köra efter det moderna konceptet "free seating".

Eftersom vi jobbar med så många system samtidigt och behöver dubbla skärmar så kopplar vi in den bärbara datorn i en "docka" och sedan har vi stora skärmar och vanligt tangentbord som innan. Den bärbara står därför bara där på skrivbordet och agerar hårddisk plus fotoram i mitt fall. Man vill ju ha bästa möjliga utsikt när man är på jobbet och för tillfället är det denna fina tjej som pryder min plats :)

Finaste Ester



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar