tisdag 20 december 2016

Dan före dan före dan före dan före dopparedagen...


 ...och jag har äntligen fått julkorten på lådan. Lite i senaste laget på grund av fujifilm som inte framkallat våra julkort på utlovad tid. Kunde därmed inte använda de julfrimärken jag beställde ihop med korten utan fick köpa en hel uppsättning vanliga porton. Hade ingen lust att chansa och riskera att julkorten kommer fram först efter jul :(

Även julklappsinköpen är klara så nu är det bara det sista fixet men inslagning och eventuellt lite rim kvar. Det känns toppen eftersom jag ska jobba ända in i det sista men sedan är jag föräldrarledig fram till efter nyår och det ska bli så skönt.

Den senaste veckan har jag haft lite mer tid och ork för hundarna och det känns bra. I fredags vallade jag av en ruta i skogen och körde några omgångar med uppletande åt hundarna. Väldigt roligt tyckte dem och bägge två jobbade så fint och energiskt i rutan. Häftigt att se hur de med en gång reagerar när de hamnar utanför rutan och beger sig in igen för att fortsätta sökarbetet.



I söndags var hela familjen på besök hos nyaste tillskottet i släkten, kusin Sigge. Det blev en heldag med lunch, utelek, fika och till barnens stora glädje, julklappsöppning. Eftersom det inte var läge att ta med hundarna på denna tillställning så var Claes föräldrar snälla och agerade dagmatte/husse. De fick hänga med dem i Frillesås och det var guld värt att slippa lämna dem ensamma med tanke på att de ändå är ensamma en del på veckorna.

Idag har jag och hundarna varit i Göteborg och promenerat. Det är alltid trevligt med lite miljöombyte så jag parkerade bilen vid Skår och promenerade runt i Ögryte och Bö i dryga timmen. Smilla är en riktigt stjärna när det gäller hundmöten nu för tiden. Blockeringar och skäll är i stort sett borta och det är en underbar känsla. Det gör att det är så mycket roligare och trevligare att promenera bland folk och hundar kan man lugnt säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar