tisdag 8 december 2015

Trött...

Just nu är jag trött på det mesta. Jag är trött på vädret, jag är trött på mitt jobb och jag är trött på magsjukor och andra trista sjukdomar. Tur att jag har en underbar familj som livar upp och ser till att man aldrig har tråkigt hemma.

I helgen har jag och Stella varit magsjuka och det är verkligen ingen rolig historia. Diverse sängklädsbyten, tvätt av sofföverdrag och bada barn mitt i natten är inget roligt men att se henne trött, ledsen, låg och blek är det värsta. Som tur var gick det snart över och nu hoppas jag innerligt att herrarna i familjen klarar sig ifrån detta.

Hundarna fick därmed inte mycket uppmärksamhet den här helgen. Till deras stora förtjusning sov jag på soffan i 2 nätter, för att vara nära till hands. Det medförde att de kunde ligga hos mig och trycka som på den gamla goda tiden då hundarna fick sova i sängen. Måste erkänna att det var väldigt mysigt att ha dem hos sig på natten.

Igår var jag i alla fall på benen igen och på kvällen tog vi oss i kragen och körde ett pass rallylydnad. Idag på förmiddagen tog vi en lång promenad i skogen och njöt av dagsljuset. Att det dessutom inte spöregnade eller blåste storm var ju en trevlig bonus.

Nu satsar vi framåt och på lördagens tävling. På fredag har jag hyrt lilla hallen på Göteborgs Hundarena och ska köra hel bana för hundarna. Det får bli genrepet och sedan är det bara att hålla tummarna för att det går vägen på lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar