onsdag 13 juli 2011

Dubbelarbete

Igår var Kjerstin och syster Ellie här i Landvetter och promenerade med oss. Det är väldigt kul att träffa syskonen igen, det var ju några månader sedan sist. Vovvarna lekte lite men sprang mest runt i skogen och nosade tillsammans.

Ester är alltid med mig när jag ammar Vilmer. Det spelar ingen roll om det är på dagen eller mitt i natten. Hon verkar alltid vilja ha koll på läget och ser nog det som sin nya uppgift här i livet.

Oftast sitter jag i kökssoffan och ammar med Ester på golvet nedanför eller bredvid oss i soffan. De senaste dagarna har Ester kommit och avlämnat saker till mig under amningen och det uppmuntras ju självklart med godis.

Dagens förmiddagsamning resulterade i en hel hög med saker, närmare bestämt 20 olika mjukdjur, bollar, trasor mm. En väldigt nöjd Ester med dagens skörd. Det är inte fel att köra lite dubbelarbete med både barn och hund ibland.



1 kommentar: