fredag 8 juli 2011

Den kommande helgen

Nu är det helg igen men när man är ledig så som jag är har man klart dålig koll på dagar och veckor. Idag ska vi i alla fall åka ner till Frillesås och bo hos Claes föräldrar tills på söndag. Det ska bli trevligt och jag hoppas på lite lagom varmt väder. Har planer på minst en långpromenad runt vikarna i Frillesås och dessutom ett spårpass för Ester.

Den här veckan har vi haft lite olika saker på agendan. I onsdags var jag och Vilmer i stan och hälsade på Anna-Karin i hennes nya lägenhet. Vi blev bjudna på lunch (i alla fall jag) och därefter gick vi till Lejonet och Björnen på Danska vägen och åt glass.

Igår var vi på BVC för vägning, mätning mm och lilleman hade gått upp ytterligare 3 hg och blivit 1 cm längre. Han har en kurva som ser väldigt bra ut och nu är han som en normalstor nyfödd bebis, precis som det ska vara.

I övrigt har det blivit en del hundpromenader i skogen och eftersom det inte varit fullt så varmt så har hundarna varit lite piggare. Ingen träning sedan i tisdags men som sagt imorgon blir det förhoppningsvis spårträning.

På söndag eller måndag får vi besök från Örebro i form av Christian, Sofia och deras två cockertikar Ebba och Stina. Vi besökte dem i höstas och då var Stina bara 4 månader. Nu har hon hunnit bli 1 år och en riktig vilde enligt hennes husse och matte. Ester och Stina fann varandra då och nu hoppas jag att de kommer att leka ännu bättre med varandra. Återkommer efter helgen med bilder mm från detta möte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar