onsdag 31 augusti 2016

Upp och ner

En vecka har gått sedan senaste inlägget och det har varit lite upp och ner med Ester sedan dess. I helgen blev hon riktigt kass och kräktes flera omgångar per dag. Det var väldigt mycket slem och galla så i söndags bestämde jag mig för att testa pepcid igen och det blev verkligen stor skillnad. Hon slutade dregla, smaska och svälja. Hon fick även pepcid på måndagsmorgonen och även då höll sig magen lugn.

Vid lunchtid pratade jag med veterinären om att få testa magsårsmedicinen Andapsin innan en remiss och eventuell gastroskopi. Hon tyckte det var ok så sedan måndag em har hon gått på detta.

Ända fram till imorse var hon helt kräkfri men imorse innan frukost kom det upp en liten hög med framför allt slem. Känns ändå som detta hjälper och förhoppningsvis får hennes mage nu möjlighet att vila och läka lite. Om denna behandlig är den slutgilltiga vet vi inte ännu, ligger det trots allt något i magen så kommer besvären snart att återkomma men kände ändå att det är värt att prova.

Det blir en ny avstämning med veterinären på fredag och då får vi se hur vi ska gå vidare.

När det gäller Smilla så är det nedräkning till hennes hemkomst. På lördag åker jag och barnen ner och hämtar henne men innan dess så åker jag ner i eftermiddag och hälsar på gänget en sista gång. Det ska bli så kul att se dem alla tillsammans en gång till :)


Hoppas snart Ester blir frisk så vi kan träna och leva som vanligt igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar