lördag 6 september 2014

Grymt nöjd

Jag är grymt nöjd med Smillas träning de senaste dagarna och det är ju roligt. Något jag är mindre nöjd med är att den lilla spjuvern har börjat hoppa upp med tassarna på bord och bänkar för att stjäla mat. Som igår när jag vände ryggen mot så hoppar hon upp och börjar äta från Vilmers lunchtallrik. Han sitter bara där och säger "det gör inget" men det gör det ju visst det. Skethund!!

Tillbaka till det som är bra. I torsdags var vi i skogen och apporterade fågel och Smilla apporterade som om hon inte gjort något annat. Även om det bara var en liten kaja så var jag väldigt nöjd med henne.

Igår slog magsjukan till hemma hos oss så jag fick vara hemma från jobbet för att ta hand om barnen då Claes var helt utslagen. Det blev inte mycket aktivitet för hundarna men när barnen somnat så stack vi ut i skogen och sprang. Det var en underbar kväll och båda hundarna var pigga och glada. En härlig tur fick vi tillsammans alla tre och det var välbehövligt.

Idag började dagen med att Stella kräktes i sängen. Verkar inte som hon är jättedålig men tydligen har hon också fått sig en släng. Nu är det bara jag kvar och ska sanningen fram så känner jag mig lite olustig. Eftersom jag var ute och la spår igår så passade jag på att gå det direkt på morgonen ifall jag också blir dålig.

Smillas spår hade en liggtid på 18 timmar och jag måste säga att det gick riktigt bra idag. Startrutan fixar hon utan problem och hon spårade väldigt lugnt och fint idag. Det enda som jag har lite synpunkter på är att hon ringade ganska kraftigt i vinklarna och återgångerna.

Ester fick också spåra och hon gick som en klocka. Ingenting att anmärka på över huvud taget. Min duktiga spårhund :)

Imorgon är det dags för apporteringskurs igen och jag hoppas verkligen att jag kommer kunna gå. Skulle vara så trist att missa ett tillfälle pga av magsjuka :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar