torsdag 19 april 2012

Chockad!

Idag skulle vi besökt Kari på Pussentorpet men det har blivit framskjutet till nästa vecka. Istället passade jag på att ta med mig Vilmer och Ester till Kållered för att utföra några ärenden. Vi stack iväg redan kl 9 och tog en 40 min promenad i området runt Ekens Center innan affärerna öppnade. Hittade en riktigt fin liten väg som tog oss från Ekens Center bort mot Labacka och sedan tillbaka igen.

Kl 10 var vi tillbaka och började med ett besök på Arkens Zoo. Jag har bara vägt Ester var tredje var fjärde vecka den sista tiden eftersom det nu bara rör sig om att hon ska hålla vikten. Tror du jag blev chockad när hon idag bara vägde 18,3 kg, 0,5 kg mindre än sist. Jag tycker inte jag kan se att hon tappat men det är kanske för att jag ser henne varje dag. Nu ska vi i alla fall öka på maten igen och det känns bra. Hon känns ganska hungrig nu och det är ju kanske inte så konstigt då. Hoppas det inte bara är muskler hon tappat men det tror jag inte eftersom vi är ute mycket nu, både på promenader och i form av träning.

Sen var det dags för Ester att hoppa in i bilen medan jag och Vilmer tog en sväng in på Rusta. Vi ska fixa ordning vår hall och göra klart soffhörnan i köket nu under våren-sommaren. I köket saknas ett litet sidebord, några lampor och omklädning av kökssoffan. Vi hade faktiskt kollat in ett sidebord på Rusta som jag har inhandlat idag. Det blev perfekt och det var inte speciellt dyrt heller :)

Imorgon ska vi iväg och promenera med syster Ellie och Kjerstin. Hoppas snöovädret de pratat om väntar till eftermiddagen eller helst uteblir helt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar