måndag 31 oktober 2011

Höstpromenad i Gunnebo

Förra veckan var vi allt lite slappa här hemma. Förutom att Ester var ute i joggingspåret med Claes 2 gånger och gick ett viltspår så blev det bara några halvhjärtade promenader. Jag har varit lite krasslig och hostat mycket, så jag kan ju alltid skylla på det ;)

Idag började vi alla fall dagen med en hyfsad runda i skogen här hemma. Fram på dagen åkte jag, Ester och Vilmer iväg till Kållered. Simba fick stanna hemma då jag tycker det räcker med en längre promenad för henne per dag.

Vi började med en vägning på Arken Zoos våg och även denna gång hade Ester tappat 2 hg. Det går inte jättefort fram men hon går ner hela tiden. Totalt har hon nu tappat 1,2 kg och har ungefär lika mycket kvar.

Därefter åkte vi till Hööks och köpte 2 st säkerhetsbälten. Eftersom buren numera är uttagen ur bilen och hundarna oftast åker i baksätet har jag funderat på att köpa säkerhetsbälten till hundarna. Nu har jag äntligen fått gjort detta så nu åker både hundarna och vi säkrare i bilen.

På vägen hem stannade vi till i Gunnebo och tog en promenad. Det hade hunnit bli lite dimmigt men det var ändå väldigt vackert att gå längs Rådasjön och runt slottet. Vi passade även på att ta ett stopp utanför slottsparken och körde ett kort lydnadspass. Här kommer lite bilder från dagen.

Ester i bilen med sele och nya säkerhetsbältet

På väg mot slottet med Vilmer och Ester

Ester utanför slottet och självklart ståendes på en sten

En platsliggning med Gunnebos trädgårdar i bakgrunden

På väg tillbaka till bilen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar