tisdag 9 mars 2010

Äntligen träning

Den senaste veckan har det inte blivit värst mycket träning för vår del. Förutom att den himla isen ställer till det så har ganska mycket tid gått till att städa och rensa hemma inför flytten. Det känns skönt att nu ha gått igenom det mesta på vinden och i källaren.

Idag begav vi oss till Kallebäck för att träna lydnad. Det var ganska isig så det var inte optimal där heller men det är i alla fall skottat på planen.

Ester var stundtals väldigt okoncentrerad och trots att vi var själva på plan var det tusen saker hon var tvungen att titta på. Plötsligt stack hon iväg och då var det en hund som dykt upp utan att jag sett det. Jag blir så trött på henne när hon håller på så där.

Några saker som hon gjorde riktigt bra idag var: vänstersvängar och vänsterhalter, läggande under gång (dock med dubbelkomando) och APPORTERINGEN. Hon satt vid sidan, tog den på kommando, höll kvar den en lång stund och lämnade av på kommando. En riktig 10:a skulle jag vilja säga =)

Nästa onsdag startar vår tävlingslydnadskurs och jag är väldigt taggad. Mitt mål med kursen är i första hand att få ordning på Esters koncentration och att hon ska släppa omgivningen en smula.

1 kommentar:

  1. ...jag tänkte annars föreslå att du kunde vara instruktör på kursen!!!!!

    SvaraRadera