onsdag 24 maj 2017

Mera spårträning

Äntligen har jag och hundarna kommit igång med spårträningen igen. Igår hade vi ännu en underbart fin vårdag och då passade jag på att åka till fina Pixbo för att promenera och lägga spår.

Efter en dryga timmes promanad så var det dags att gå spåren. Smilla var först ut och trots lite störningar vid starten i form av hundrastare och ett gäng med stavpromenerade tanter så kunde hon fokusera hyfsat på spåret. Efter första vinkeln gick hon djupare ner i spåret och sedan flöt det på fint. Alla 5 apporterna med in, hon apporterar och avlämnar så snyggt nu. Hon är nästan i klass med Ester när det gäller apporterna i spåret och det är jag så nöjd med.

Ester fick ett lite kortare spår och det var inga som helst konstigheter för henne. Näsan i backen och en viftande svans visar att detta är en utav de saker som hon tycker bäst om att göra.

Idag är förskolan stängd och Claes är hemma med hela gänget. Själv gick jag upp före 5 för att hinna rasta och vara på jobbet till 6.45. Slutar lite halvtidigt och något kul ska väl hundarna få ikväll, men har inte funderat på vad ännu. En promenad och ett litet rally/lydnadspass kanske?

Smillas spår till vänster och Esters spår till höger

Igår var det den 23 maj och för exakt 8 år sedan fick vi hemma denna lilla "drömhund". Det var en drömhund på flera plan, dels hade jag drömt om en ny valp ett tag, dels hade jag hela min springerägartid drömt om en svartvit springer och det största av allt, hon visade sig vara en riktig drömhund.

En så lätt och behändig hund som Ester får man leta efter. Snäll, vänlig, följsam, lydig, lättlärd och helt enkelt underbar. Att hon inte älskar alla andra hundar kan jag leva med för lite integritet måste man ju få ha ;)

Första dagen hemma hos oss, hur cool och lugn som helst

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar